デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE

SUMMER SONIC '09 NARIKIRI ROCK STUDIO

Brand:
CONVERSE JACK PURCELL
Season:
2009 FALL&WINTER
Client:
CONVERSE FOOTWEAR CO.,LTD.

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「サマーソニック09」東京会場 幕張メッセ内でのコンバース ジャックパーセルカテゴリーが出展するブースの企画・制作・運営を担当。 自分のポリシー(ファッション含む)としてロックスタイルを好み、ロックミュージシャンから影響を受けている事が多いエイジレスな男女に対し、多くのミュージシャンが愛用したジャックパーセル(コンバース)はライフスタイルの一部として相棒のような存在になると伝えることを目的とした企画。 「ジャックパーセル」の新作シューズの展示及び、プロカメラマンの撮影による「なりきりロックスタジオ」を展開。「なりきりロックスタジオ」では、PR商品のジャックパーセルとロックミュージシャンになりきれる変装グッズを用意し参加者の「夏の思い出」に残る記念撮影を実施。 また、ロックフェスティバルでは行列ができるトイレにも「なりきりロックスタジオ」の宣伝を実施しブースへの誘導を図る。 更に「なりきり写真」はコンバースオフィシャルサイト内のスペシャルコンテンツに翌日アップし、参加者のサイト誘導も図る。

DEKISUGI (D.K.S.G.) has been appointed by Converse to plan, produce and manage a booth for Jack Purcell category at "summer sonic 2009" held in Makuhari, Tokyo.
Ageless men and women who prefer rock style as their policy (including fashion) are often influenced by rock musicians. The booth was designed to convey a message that many musicians' beloved Jack Purcell (Converse) can be your buddy as a part of lifestyle.
We exhibited "Jack Purcell" new models and set "Narikiri studio (act like a rock musician with Jack Purcell)". By preparing Jack Purcell as PR goods together with rock musician disguise items like wigs of mohican and afro, sunglasses and guitars, photo shooting by a professional photographer was conducted as a "summer remembrance" for participants.
During the shooting, we promoted products by asking all participants to choose to either try "Jack Purcell" on or use panels of half body images that wore new models. The photos were uploaded to a special content in Converse official site on the following day in an attempt to induce audience to the web.

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