デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE “The Last TOPICS”

2010 FALL&WINTER

Brand:
CONVERSE
Season:
2010 FALL&WINTER
Client:
CONVERSE JAPAN , CONVERSE FOOTWEAR

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コンバースの2010年秋冬のシーズンビジュアル、CM及びキャンペーンの企画・制作。
“The Last TOPICS”というシーズンテーマをもとに、21世紀最初の10年を締めくくる最後のシーズンとして、コンバースから『新ラインナップ』や『コラボレーション』等、次の10年につなげる話題性のある新しい商品が発売。この”The Last TOPICS”という「話題」をわかりやすく、おもしろく消費者に伝えるため、スクープ感のあるビジュアル、TVCM、プレゼントでキャンペーンを展開。

シーズンビジュアルは、「ドラキュラ」「UFO」「イエティ」と未確認生物や未確認物体をメインに表現した3パターンで展開。

オープンキャンペーンは7月1日、クローズドキャンペーンは7月16日からオフィシャルサイトにて、応募がスタート。
オープンキャンペーンはオフィシャルサイト内で出題される本CMに関する3問クイズの正解者の中から抽選で5名様に「オリジナルケース付RICHO GR DIGITALⅢ」をプレゼント。
クローズドキャンペーンは、5,000円以上のコンバースシューズをお買い上げの方に店頭でシリアルナンバー入りステッカーを進呈し、10桁のナンバーをオフィシャルサイトにて登録した人の中から抽選で10名様に「10万円相当の黄金のオールスター」をプレゼント。

D.K.S.G. planned and created seasonal visuals, commercial and campaign for the Converse 2010 F/F seasons.
The seasonal theme is "The Last TOPICS". The reason why this theme is to celebrate finishing the first decade in the 21st century, therefore, converse has launched the new shoes line and also the collaborated shoes line, which can be very popular for next decade. Moreover, we created visuals to let consumers understand the meaning of "The Last TOPICS" easily and enjoyably.
 
That is why there are 3 different seasonal visuals, which are expressed mainly unidentified life and objects such as "Dracula", "UFO" and "Yeti"

The opening campaign is to present with RICHO GR DIGITAL III camera to 5 people who will be decided by lot from people who correct the 3 quiz questions from the website. You can entry it from 1st July.
The closing campaign is to present with Golden ALL STAR to 10 people who will be decided by lot from people who log in the website with the 10 numbers printed on the stickers which you can get on buying the shoes minimum 5000yen. You can entry it from 16th July on the website

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雑誌広告(4C1P、4C2P)、シューズ業界紙、JR原宿駅サインボード、表参道駅電照看板にて掲出。
 
Magazines, Shoes magazines, billboard at JR Harajuku Station and at Omotesando station.

MOVIE

広告ビジュアルと連動した映像のトーン、ストーリーでCMを展開。
7/24〜8/2に全国5都市にて放映予定。15秒と30秒バージョンを制作。
 
Both 15 and 30 seconds commercials, which link with advertising visual, will be on air from 24th July to 2nd August in 5 cities, JAPAN.

WEB

コンバースオフィシャルサイト内に"The Last TOPICS"キャンペーンページを設置。
プロダクト紹介ページ、プレゼントページをニュースペーパー風にデザイン・構成する事で今シーズンのテーマである「話題性」を分かり易く表現。PC、iPhone、CMムービー及びメイキングが閲覧でき、ページ毎にTwitterやFacebookに即アップできるボタンを設置するなど、簡単にバズで広がることを目的としたページを制作。
 
 
We created the page for "The Last TOPICS" on converse website.
We designed the product and present pages just like newspaper because of consumers can understand the concept of "The Last TOPICS" easily. Moreover, we designed the each page, which aims to spread the commercial and making movies on the Internet easily by clicking the buttons to access and uploading on Twitter and Facebook.

SALES PROMOTION TOOL

MOVIE

OTHER SEASON

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