デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE “MYDENTITY”

2009 FALL&WINTER

Brand:
CONVERSE
Season:
2009 FALL&WINTER
Client:
CONVERSE JAPAN

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コンバース2009年秋冬のシーズンビジュアルを制作。
シーズンテーマは商品コンセプトである「MYDENTITY=MY(自己)+IDENTITY(証明)」。
コンバースが一部のファンだけではなく、様々なカテゴリーに属するターゲットをサポートする存在である事を伝える為に、外国人モデルを起用したスタイル提案を行うのではなく、制服や規則などルールが存在するリアルな日本の「高校」という舞台の中でコンバースシューズで個性(自己証明)を表現するアイテムの1つとして見せるビジュアルを提案。
男女5人をメインキャラクターに設定し、それぞれ育った環境や価値観の違う男女学生5人が夏休みの補習とバンド活動を通し自分らしさを見つけていく「青春暴走妄想グラフィティ」を雑誌広告、屋外広告、店頭ツール、オフィシャルサイト、ブログパーツで展開。

D.K.S.G. created Converse seasonal visual for 2009 FW.
This season, product concept "MYDENTITY=MY+IDENTITY" was the theme.
To bring this message that Converse is an existence that support not only some fans, but also various target demographics to wide audience, we suggested to Converse that it propose style not with non-Japanese models, but with visual images of real Japanese "high school" that has rules like uniform, regulation, through an approach that Converse is one of items to express personality (MY IDENTITY). Main characters were set to five members of boys and girls who brought up in different environments and had different values.
The story of "Delusional Reckless Youth Graffiti" in which they found themselves during summer vacation through supplemental studies and band activities was exposed by magazine ads, OOH, in-store tools, official site and blog parts.

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HARAJUKU STATION SIGNBOARD

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雑誌広告(4C2P,表4)、シューズ業界紙
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雑誌広告(特集)
MAGAZINE ADS

WEB

コンバースオフィシャルサイト内にて「MYDENTITY」ページを設置
シーズンのスタートはオープニングムービーとメインの男女学生5人のキャラクター紹介。

WEB

シーズンビジュアルだけでなく、テーマの世界観を存分に伝えられる「ビジュアルブック」を4回に分けて更新。
For the page "MYDENTITY", to fully communicate the world view of the theme, not only "seasonal visual", but also" visual book" was renewed in four installments.

WEB

閲覧者が自分の名前、ニックネーム、年代、性別を打ち込むと、架空の高校生活3年間の思い出と現在発売されているCONVERSEの新作シューズの紹介が作成される「学園ブログパーツ」コンテンツも追加。
ブログパーツからCONVERSEオフィシャルサイトへのバズでの誘因を目的としたコンテンツとして展開。
A new content, "high school blog parts" provided viewer with an imaginary memory of a three-year high school life and introduction of Converse released model when he/she entered name, nick name, age group and sex.
It was prepared as a content to induce audience from blog parts to Converse official site through the buzz.

SALES PROMOTION TOOL

A4POP、ポストカード制作。

MOVIE

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OTHER SEASON

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