デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE ADDICT

2009 SPRING2

Brand:
CONVERSE ADDICT
Season:
2009 SPRING2
Client:
CONVERSE FOOTWEAR CO.,LTD.

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2008年秋冬より新しく立ち上がったコンバースのプレミアムライン「CONVERSE Addict」のシーズンビジュアルを制作。
シューズは、コンバース初の柄モノとして知られる1983年発売のカモフラ−ジュ柄(通称「83カモ」)が落とし込まれた新作。
ビジュアルは雑誌媒体がメインでの広告展開のため、見開きの巻き込み部分を計算し、通常のコンバースのシーズンビジュアルと差別化した美しいモデルのポージングと商品特徴であるビブラムソールやヒールパッチ等もわかりやすく1ビジュアル内に表現し制作。
商品の魅力とビジュアル効果により発売前より問い合わせが殺到。

"CONVERSE ADDICT" was started as a premium line in 2008 FW.
We created seasonal visuals for new shoes with camouflage pattern, known as "83 CAMO", a Converse's first pattern applied product released in 1983.
To create friendly visuals, D.K.S.G. calculated the image size considering stitching and margin of the facing pages for the main media exposure of magazine ad and allocated two elements within one visual image: product features like vibram soles, heel patch and elegant poses by models which were differentiated from the regular seasonal visuals.
The lure of products together with above visual effect caused a flood of inquiries from potential customers even before the products were released.

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