デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE

CONS 2010-2011

Brand:
CONVERSE CONS
Season:
2010 SPRING/SUMMER
Client:
CONVERSE FOOTWEAR CO.,LTD.

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コンバースのバスケットシューズライン”CONS”の新ビジュアルを制作。
カスタマイズされた5足のシューズとキャラクターを大きく配置し、「チームのカラーが足にでるんっす!」という新コピーを加え、「シューズのカスタマイズ=個性」を表現。

D.K.S.G. created fresh visual images for Converse basketball shoes line, "CONS".
The concept of "shoe customize is your personality" was expressed in five customized shoes and some characters. We placed them with a fresh catch phrase, "Your shoes will tell color of your team!" in a large scale.

CAMPAIGN

個性的なバスケットボールチームをWEBで募って発表する「CONS 2010 BASKETBALL YEARBOOKキャンペーン」の運営を担当。
選ばれたチームは店頭POP(A4サイズ)とWEBにて発表の上、CONSシューズが進呈される。2009年より継続。

WEB

CONSのTOPページを新ビジュアルに変更。
またモニター募集キャンペーンページとして「教室」を追加。
「教室」では歴代のモニターを紹介したYEARBOOKが見ることが可能。
モニターチーム募集の応募方法ページは、フラッシュムービーを用いて、
面白く且つわかりやすく改善することで応募の増加につながった。


We renewed CONS's top page with fresh visual images.
A campaign page, "classroom" was also added to accept the test users.
The "class room" allow you to view the YEARBOOK that introduces the successive test users.
D.K.S.G. has successfully increased the number of participants by improving the page
to provide a funny and easy-to-understand flash-movie explanation on how to take part in the team test users.

ADVERTISEMENT

雑誌(4C2P)、新聞

Magazine,Newspaper

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A4サイズPOP

OTHER SEASON

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