デキスギ D.K.S.G.

CONVERSE WANTED!「ヤツがホシだ!」

2007 FALL&WINTER

Brand:
CONVERSE
Season:
2007 FALL&WINTER
Client:
CONVERSE FOOTWEAR

/ / / / / / / / / / / / / /

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: alt in <b>/home/dksgjapan/www/dksgjapan_wp/wp-content/themes/DKSG/single-works.php</b> on line <b>60</b><br />

2007年秋冬シーズンに発売されたコンバース「シェブロン&スター」カテゴリーの11足をキャラクター化し、WEBサイト上でハンティングゲームを実施。
ゲームに登録した参加者達はハンターとしてWEB内で毎週出されるヒントをもとに逃げたシューズを捜索。シューズを捕獲すると賞金獲得の抽選に応募が可能。
キャンペーン締めくくりにはブランドのコアターゲットが集中している渋谷、原宿エリアに11足の中のボスキャラ3足の着ぐるみシューズが登場し、街中を逃走。ハンター達はモバイルサイトにアクセスしながらシューズの現在地を確認し捕獲に挑戦。
WEBと屋外(街中)を絡めたクロスメディアキャンペーンを実施することで、ゲームに参加したターゲット以外にもコンバースのキャンペーン及び商品を幅広くアピール。
ユニークなキャンペーンの為、フジテレビの『めざましテレビ』にて密着取材を受け、情報コーナーで10分弱の特集を組まれ、日本全国にブランド及びカテゴリー認知を図る。

We made characters for the eleven shoes in the "CHEVRON&STAR" category launched by converse in fall and winter 2007, and executed a hunting game on its website.
The participants registered themselves to the game searched for the runaway shoes as hunters with the clues which were provided on the website every week. When they caught the runaway shoes, they got the chances for winning a prize.
At the end of the campaign, our members who put on the costume suits of three boss characters among the eleven actually appeared at Shibuya and Harajuku in which most of its core targets were concentrated, and ran away on the streets. The hunters accessed its mobile site and confirmed present locations of the runaway shoes to catch them.
By executing this cross-media campaign linking WEB to outdoor (towns), we made appeal for the converse campaign and/or its products to not only the target customers who participated in the game, but also to a wide range of people.
This unique campaign caught the eye of a TV program called "Mezamashi TV" broadcasted by Fuji Television network, and we received a close-up interview. The campaign was featured in their information corner, and broadcasted for less than ten minutes. The profile of the brand and/or its category was raised nationwide.

CAMPAIGN

「シェブロン&スター」カテゴリーの11足をキャラクター化し、WEBサイト上でハンティングゲームを実施。
WEBと屋外(街中)を絡めたクロスメディアキャンペーンを実施することで、ゲームに参加したターゲット以外にもコンバースのキャンペーン及び商品を幅広くアピール。

SALES PROMOTION TOOL

SALES PROMOTION TOOL

WEB

ハンター達は、WEB内で毎週出されるヒントをもとに逃げたシューズを捜索。
シューズを捕獲すると賞金獲得の抽選に応募が可能。
捕獲のためのヒントやお得な情報をブログでアップし、キャンペーンを煽った。

ADVERTISEMENT

雑誌広告(4C1P)、サマーソニック07(東京会場トイレジャック)にて掲出

OTHER SEASON

ページトップ