デキスギ D.K.S.G.

CHAMPION

2012 SPRING&SUMMER

Brand:
CHAMPION
Season:
2012 SPRING&SUMMER
Client:
HANESBRANDS JAPAN INC.

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2012年春夏シーズンよりアメリカンスポーツカジュアルブランドChampion(チャンピオン)のコミュニケーションコンセプト、広告ビジュアル、WEB、店頭キャンペーンのトータルディレクションを担当。
2012年、CHAMPIONは「CHAMPION UNIVERSITY」を、日本市場のコミュニケーションコンセプトに設定。
全ての学びの場である大学を舞台に、終わることのない自分らしい生き方をサポートするブランドとして新しいイメージ訴求を行い、イメージと連動して中長期的なキャンペーンをWEB、店頭にて実施。

■コミュニケーションコンセプト
自分次第で人生はどのようにでも変えられるというブランドメッセージとして”You can do anything you want.”を設定。
老若男女、人生において前向きに生きて行くという普遍的なテーマを校訓とし、終わることのない自分らしい生き方をサポートする場として仮想大学を設立。
“WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY”というキャッチコピーに、消費者の憧れと共感を得られるブランドとしてイメージづくりをスタート。

D.K.S.G. has been in charge of total direction of communication concept, advertising visuals, web, including in-store campaigns for an American sports casual brand, Champion, since 2012 SPRING& SUMMER.

In 2012, CHAMPION set "CHAMPION UNIVERSITY" as communication concept for Japan market.
The University was set as a stage of learning everything.
As a brand that supports people's never ending quests for their own lifestyles, new image was appealed.
Tied to the image, mid to long term campaigns were executed for WEB and physical stores.

COMMUNICATION CONCEPT
"YOU CAN DO ANYTHING YOU WANT" was set as a brand message to convey "You hold the key to change your life, as you wish". With the school motto, "Live positively, regardless of age and sex", which is a universal theme, an imaginary university was established as a place to support people's never ending quests for their own lifestyles. With catch phrase, "WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY", we started to create a brand image to gain consumer's yearning and sympathy.

PHILOSOPHY OF CHAMPION UNIVERSITY

WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY

WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY

WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY

WELCOME TO CHAMPION UNIVERSITY

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ビジュアルはアイビールック全盛期'60年代のアメリカ東海岸の大学をイメージし個性的なモデルを起用する事で映画のようなストーリー性のある世界観を表現。

For CHAMPION UNIVERSITY campaign visuals, inspired by East Coast American University in the 1960's, when IVY look had its golden age, we used unique models and expressed film-like story telling world view.

IN-STORE CAMPAIGN

THE KING OF ALL MY TEE CAMPAIGN

店頭では売り場の活性化、CHAMPIONブランドの認知度アップを目的とし、期間中、対象店舗で対象商品をお買上の先着50名様にオリジナルピンズとステッカーが貰える「THE KING OF ALL MY TEE CAMPAIGN」を実施。

各店舗にはオリジナルピンズ&ステッカーが入ったガチャポンを設置。ガチャポンは店頭のディスプレイツールとしても活用。
さらに、ステッカー裏面の応募用シリアルナンバーをウェブにて登録すると、MADE IN USAのスウェット生地を使用したチャンピオンオリジナルデイパック(非売品)と青春18きっぷを抽選でプレゼントするというWプレゼントも実施。
ガチャポンの他、店頭キャンペーンツールとして、A4POP2種、B2ポスター1種、
ポストカードサイズPOP8種、名刺サイズ告知カード10種を制作し、店頭へ設置。

"THE KING OF ALL MY TEE CAMPAIGN" was held to revitalize sales spaces and to enhance CHAMPION brand awareness. The first 50 who purchased target products at the selected stores during the campaign period obtained original pins and stickers.

Capsule toys vending machines with original pins and stickers were placed at each store. They act also as in-store display tools. Moreover, lottery winners had chances to obtain more prizes. By registering serial numbers at the back of the stickers through the WEB, winners would receive American made original pile stitch day bag (Non-commercial) with SEISYUN18 pass.

Besides, the machines, D.K.S.G. created 2 types of A4-POP, a B2-Poster, 8 types of post card-size POP and 10 types of name card size announcements, and placed them in the store.

WEB

D.K.S.G. fully renewed the Champion official site

CHAMPIONブランドの認知度アップ、WEB会員の獲得、WEBアクセス数アップを目的に、ブランドニュースや商品情報、歴史をよりわかりやすく掲載。FacebookやTwitterとも連動し、プロダクト情報やキャンペーン情報等を定期的に配信。フルリニューアルと共に、マイページ内に仮想大学「CHAMPION UNIVERSITY」を開校し、ウェブキャンペーンを実施。

To enhance brand awareness and increase WEB membership including online traffic, we carried news stories on brand and product information with history in an easy-to-understand way. In conjunction with Face book and Twitter, products and campaigns information is being transmitted on an irregular base. For the renewal, D.K.S.G. established an imaginary "CHAMPION UNIVERSITY" within My Page, and executed WEB campaign.

WEB CAMPAIGN

オフィシャルサイトのフルリニューアルに合わせてマイページ内に仮想大学「CHAMPION UNIVERSITY」を開校し、ウェブキャンペーンを実施。
繰り返しアクセスし、よりブランドを知ってもらうことを目的に、マイページにポイントシステムを構築し、スペシャルなユーザー特典を設定。
 
実際の大学のように入学試験後、テストの点の結果により強制的に大学でのニックネーム、クラス、クラブを振り分け、その内容が記載された学生証をマイページ内に付与。学生証には毎日変わるネタとして馬鹿げた内容のラッキーアイテムが表示される仕組み。そのまま自身のTwitterやFacebookにシェアが可能とし、SNSからもアクセスを誘致。
 
大学に入学(会員登録)し、マイページに登校(ログイン)する事と毎月WEBで開催される各種学校行事に参加する事で、ポイントを付与。
貯まったポイントは、オフィシャルEC サイトの割引クーポンコードと引き換えや、非売品オリジナルチャンピオン大学グッズ①CHAMPION UNIVERSITY オリジナルTシャツ(T1011の後染め加工)、②CHAMPION UNIVERSITYマグカップーFirekingー、③CHAMPION UNIVERSITY大学ノートプレゼントに応募が可能。
毎月の学校行事もゲーム的要素の入ったコンテンツを実際の大学の行事に合わせ展開。

In conjunction with the full renewal of official site, D.K.S.G. established an imaginary school, "CHAMPION UNIVERSITY" within My Page, and executed WEB campaign. Point system was developed at My Page with special perks for repeated access and brand awareness enhancement.
 
Under the system, visitors experience entering exams like actual University, then information such as nick names, class rooms and clubs are forcefully allocated. You can find details for each student ID within My Page. Lucky charms and laughable contents are also updated daily basis. Above contents can be shared among member's own Twitters. This is to induce access from SNS.
 
By enrolling in the University (registering membership) and going to school (logging into My Page) or by joining the WEB school events held every month, points are provided. With accumulated points, members can obtain coupon codes for the official EC site, and furthermore, they can apply for CHAMPION UNIVERSITY original prizes, 1) T-shirts, piece-dyed T1011, 2) mugs "Fireking" and 3) large size note books. Link to real University events, game factor-contents are also added as monthly school events.

PRESENT

①CHAMPION UNIVERSITY オリジナルTシャツ(T1011の後染め加工)、②CHAMPION UNIVERSITYマグカップーFirekingー、③CHAMPION UNIVERSITY大学ノート

1) T-shirts, piece-dyed T1011, 2) mugs "Fireking" and 3) large size note books

LOGO DESIGN

OTHER

CHAMPION UNIVERSITYのマスコットキャラクターのデザイン・制作。
チャンピオン発祥の地であるニューヨーク州出身のビーバーで、愛嬌ある出っ歯と大きなしっぽが特徴。
CHAMPION UNIVERSITYの校訓であるYou can do anything you wantをモットーとしている。スポーツはアメフトが大好き。
夜になると、目が光る。名前はまだ未公開。
時に、直営店や全国のチャンピオンコーナーに登場。

D.K.S.G. planned and designed a mascot of CHAMPION UNIVERSITY, a beaver with adorable buck teeth and a big tail. It comes from NY, the hometown of CHAMPION with a motto, "YOU CAN DO ANYTHING YOU WANT!" The beaver is a huge fan of American football. Its eyes shine during the night. The mascot's name has not known yet. Sometimes, it appears at the direct shops and/or nationwide CHAMPION corners.

OTHER SEASON

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